4. Indulás és megérkezés Új-Delhibe / India-Nepál 2017
2017. augusztus 25. írta: zsomboor

4. Indulás és megérkezés Új-Delhibe / India-Nepál 2017

 

Indulás

Hétfőn reggel 8:45-kor indult Budapestről a Qatar Airways gépe. Tiszta idő volt, időben elindult a gép. Katari átszállással. Katarig egy Airbus A320-as gép ment. Nekem tetszettek a katari légitársaság gépei, jó ételek is voltak, a felszereltségük is több, mint megfelelő. Ezen a gépen még sok magyar volt, de akikkel én beszéltem, mindnyájuk Sri-Lankára utazott. Bal oldalamon Kata ült, aki a egy bankban dolgozik, pár éve kezdett el utazni, de már a fél világot bejárta, ő egy csoporttal utazott éppen Sri-Lankára. Jobb oldalamon Mihály, erdélyi magyar. Elmondva nagyon izgalmas munkája van, de mint ő is mondta a valóságban iszonyú unalmas. A román hadseregben szolgált, volt Afganisztánban is. Aztán váltott, most teherhajókon fegyveres őr, főleg kalózveszélyes vizeken hajózik. De kapnak távcsöves fegyvert és mindent, ami kellhet. Eddig egyszer kellett figyelmeztető lövést leadnia, de már többször bepróbálkoztak a kalózok. Számomra nagyon meglepő volt, hogy éjjel nem kell tartani a kalóztámadástól, csak nappal, állítása szerint. Sötétben nem tudnak navigálni a kalózok, ha radart kapcsolnak, akkor pedig egyből lebuknak...

Egyik gép belseje:

 img_9893.JPG

Katarban 1 óra 15 perc volt az átszállásra az idő. Kicsit izgultam elég lesz e, de szerencsére időben landolt a gép és fél óra alatt átértem a másik géphez. Ez már jóval nagyobb gép volt, középen is volt négy szék,és ami számomra meglepő volt, nemhogy magyar utas nem volt, hanem európai is csak néhány akadt a gépen. Itt nem tudtam beszélgetni a mellettem ülőkkel, így elmélyedtem az előttem lévő szék támláján lévő elektronikus kütyü rejtelmeiben...

Megérkezés és első benyomások

Közel 13 órával a Budapesti indulás után landolt a gép Új-Delhiben. Az időeltolódás miatt ott hajnali két óra volt. Gondoltam szállásra már nem érdemes menni, ezért a reptéren vártam meg az első metró indulását. Váltottam némi pénzt és nézelődtem, sajnos szundikálni nem nagyon tudtam. Arra számítottam, hogy kilépve a reptérről a taxisok le fognak rohanni, de még sötét volt, emberrel is alig találkoztam. A metrót könnyen meg lehetett találni és a reptért a várossal összekötő vonal tényleg elég modern volt.

A metróból kilépve már kicsit drámaibb kép fogadott. :) Egy nagy tér volt előttem, még sötét volt, több helyen tábortűz égett, a sötétben árnyként mozgó alakok amerre csak néztem... Mindenfelé Tuk Tuk száguldozott, folyamatos dudaszó és sehol egy járda, sehol egy zebra, a gyalogosok életüket kockáztatva próbálták átveregetni magukat a gépjárművek között. Akkor még nem tudtam, hogy itt ez a normális.... Szemben megpillantottam a főpályaudvart. Tervem az volt, hogy mivel kora reggel még nincs semmi nyitva, a következő éjszakai szállásra sem lehet még bejelentkezni, ezért addig a nemzetközi jegypénztárnál megérdeklődöm mi is a helyzet valójában a vonatokkal kapcsolatban, mennyire lehet rájuk jegyet venni. Így hát összeszedtem a bátorságomat és én is nekiálltam táncot lejteni a Tuk Tuk-ok között. Óvatos voltam és sikerült is eljutnom a pályaudvarra. Kicsit már hajnalodott, a padló teli volt mindenfelé alvó emberekkel, a folyosókon néhányan, mint a zombik csoszogtak a sötétben. Bűz volt. Nem féltem, bár elég szürreális volt a kép. Csak, amikor belegondoltam, hogy több pénz van nálam valószínűleg, mint amennyi itt ezeknél az embereknél összesen (akik voltak néhány százan), akkor ijedtem meg kicsit, de aztán gyorsan elhessegettem ezt a gondolatot.

Nem volt könnyű megtalálni a nemzetközi jegypénztárat a sötétben, de fél óra keresgélés után végül sikerült. Ezek a turistáknak fenntartott helyek kicsi szigetecskék. Nagyon gyér és vicces a felszerelésük, ki is van írva, hogy nem szabad fényképezni, gondolom sokakat megfogott a hely atmoszférája. A lényeg, amit megtudtam, hogy két nappal a vonatindulás előtt derül ki, hogy van e még szabad hely a vonatokon, akkor felszabadítanak néhány ülőhelyet, ami általában hamar elfogynak, amúgy tényleg hónapokkal előre le vannak foglalva a helyek. Na ez kellemetlen... Még maradtam vagy egy órát ezen a kis szigeten, kipihenni az első kultúrsokkot, az idejövetel élményeit.

Normál forgalom egy Tuk Tuk-ból nézve:

img_9158.JPG

 

Utcakép:

 img_9159.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://zsomborutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr1412779752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása