13-14. Hazaút és Hála / India-Nepál 2017
2017. szeptember 15. írta: zsomboor

13-14. Hazaút és Hála / India-Nepál 2017

20170405_161146.jpg

 

13. Hazaút

Még Katmanduban kimosattam az egyik nadrágomat és ingemet, jól elraktam őket a táska mélyére. Csak a hazaút reggelén vettem elő a tiszta ruhákat, bízva abban, hogy azalatt a fél óra alatt, amíg kiérek a repülőtérre induló metróhoz nem lesznek mocskosak. Így is lett, kulturált ruhában tudtam hazajönni. A repülő úton minden rendben volt, az ételek finomak voltak, s vörösborral "koccintottam" a sikeres útra. Felhős időben érkeztünk meg Budapestre, valami csodálatos látvány volt, ahogy áttörtük a felhők szintjét ereszkedés közben és az a sok zöld, teljesen elámultam, mintha valami meseországba érkeztünk volna meg...

Nagyon alacsonyan repültünk el Dubaj felett, így készítettem néhány fotót:

img_9900.JPGimg_9899.JPGimg_9901.JPG

 

 

 

 

 

 

14. Hála!

Hála! Ez az egy szó tökéletesen lefedi mindazt, amit érzek az úttal kapcsolatban.

Hála elsősorban az életnek, hogy lehetővé tette nekem ezt az utazást, a sok élményt és hogy épségben, biztonságban hazaértem. Hála mindazoknak akikkel az út során találkoztam és hála mindazoknak akik tudatosan vagy tudattalanul motiváltak erre az útra.

A magam részéről ezzel az élménybeszámolóval köszönöm meg mindazt, amit kaptam!

Namaste :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsomborutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr312829854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsomboor 2017.11.19. 22:02:11

@orokmozgo:
Szia!
Nekem személy szerint nem volt negatív tapasztalatom, sőt a legtöbb ember nagyon kedves volt velem. Legrosszabb esetben pedig csak teljesen közömbös. Amúgy sok turista megy Indiába s köztük mennek nők egyedül is.
De nagy ország és sokféle ember lakik ott is, s előre nem lehet tudni, hogy ti kikkel fogtok találkozni, ezért mindig legyetek óvatosak.
Nőként biztos a konzervatívabb öltözködés mellett döntenék, sötétedés után nem szívesen mászkálnék az utcákon, s a hosszabb szemkontaktust is kerülném, nehogy valaki "félreértse".
Mivel mindenhol tömeg van, ezért a személyes tér kisebb, mint nálunk. Ez valakit lehet, hogy zavar pl egy tuc tuc os alkudozásnál, hiszen, olyankor sokan körbeveszik az embert. Ha hozzád érnek, akkor lehetőleg barátságosan, de határozottan jelezzétek, hogy ennek nem "örültök". Főleg utcagyerekeknél és koldusoknál fontos ez, állítólag sok közöttük az erőszakos (én nem nagyon találkoztam ilyennel). Mondjuk ha valaki kicsit erőszakosabb volt, akkor én a szemébe nézve határozottan mondtam, hogy no, majd azt, hogy namaste - magam előtt összetéve a két tenyerem. Ez mindig működött, valószínűleg, mert mélységesen vallásosak.
Mindenhol tömeg van és a külföldiekkel szeretnek közös fényképet készíteni, főleg ha világos bőrű és hajú az ember - ez ami még zavaró lehet. Illetve a tömeg miatt néha nagy a tülekedés, ahol egyáltalán nem számít, hogy te külföldi vagy.
Ezek, amikre ilyen szempontból szerintem érdemes felkészülni kicsit lelkileg.
Biztos nagy élmény lesz az út!
Majd írd meg milyen volt!!!
Jó útat!
Zsombor
süti beállítások módosítása