5. Hasznos tapasztalatok Indiában, ismerkedés Új-Delhivel / India-Nepál 2017
2017. szeptember 12. írta: zsomboor

5. Hasznos tapasztalatok Indiában, ismerkedés Új-Delhivel / India-Nepál 2017

Ismerkedés Indiával

Kilépve a vasútállomásról, gondoltam elsétálok az előre lefoglalt szállásomig, hiszen alig 1,5 - 2 kilométerre volt a pályaudvartól és hát csak délután egytől lehetett beköltözni, volt időm tehát odaérni. Ekkor szembesültem először a nappali valósággal. Igazából még azt sem tudtam megállapítani, hogy a vasútálommás melyik oldalán is sikerült kijönnöm, tehát hol is vagyok pontosan. Sehol egy utcanévtábla, sehol egy járda, igen erős forgalom, mindenhol tömeg, por és kosz... Kénytelen voltam stratégiát váltani, s gondoltam ekkora hátizsákkal amúgy is egyszerűbb lesz ha igénybe veszem az egyik legnépszerűbb helyi közlekedési eszközt, a TUK TUK -ot.

 20170405_161713.jpg

 

S így eljött az alkalom, hogy megköttessen az első alkum...

Az alku

Kötelező népi játék! Minden olyan helyen, ahol nem fix árral dolgoznak. Gyakori helyszínei a piacok és a helyi közlekedés. Már korábbról is volt némi alkudozási tapasztalatom, de az Indiai utazásom végére már egész profi lettem benne :) Nem könnyű, hiszen Indiában is mindenki a turistákon szeretne sokat keresni. Egy olyan helyről beszélünk, ahol például a múzeum belépők húszszor drágábbak a külföldieknek, mint a helyi lakosoknak. Nyilvánvalóan a többi szolgáltatást is drágábban akarják eladni a turistáknak. Néhány személyes tanács: Nem érdemes hosszú alkudozásokba belemenni, ha nagyon nem közelednek az álláspontok, akkor nyugodtan indulj tovább, általában egy-egy ilyen alkudozáskor sokan körbevesznek és sok a fültanú, valaki általában utánad megy és bevállalja a fuvart olcsóbban is, mint akivel az imént beszéltél. De természetesen törekedni kell a korrekt megegyezésre. Nekem jól bevált módszer volt, hogy megmondtam mennyi pénzem van, ennyiért elvisz e. Pszichésen valamiért jó hatású, ha ekkor fizikailag is előveszi a pénzt az ember és megmutatja (persze csak annyit, amennyit mondott...) És természetesen akár ötször is meg kell erősítened, hogy csak ennyid van, mire elvállalja a fuvart, vagy nem. Akkor tudod, hogy már nagyjából a helyi árakon jársz, ha előkerülnek az un. share (megosztott) taxik, tehát megvárják, hogy beteljen emberekkel a jármű és csak akkor indul el (ilyenkor is előfordulhat, hogy még kétszeresét fizeti az ember, mint a helyiek), vagy elindul veled egyedül is a jármű, de útközben utasokat toboroz (kiabál jobbra-balra) a vezető, ilyenkor néha nagyobb kerülőket is tesznek csak, hogy elhaladjanak nagyon frekventált helyeken. 

Szállás és internet:

Még otthonról foglaltam Új-Delhibe egy éjszakára szállást a Stops Hostel Delhi-be. Egy nyolcágyas szobába. Olcsó volt és reggeli is volt az árban. Fiatalos hely, az alkalmazottak tényleg segítőkészek. Közlekedés szempontjából nagyon jó fekvése van. Kicsit izgultam, milyen emberek lesznek a szobában. Nagy meglepetésemre mindkét éjszaka (hazafelé menet is itt aludtam) több lány volt a szobában, mint fiú, s mindenki egyedül utazott. Első éjszaka heten aludtunk a szobában. Volt két brit lány, amerikai és német lakó is. Jófejek voltak, viszont hamar rájöttem, hogy az ilyen helyeken az életritmus kicsit más, mint ahogyan én terveztem az utamat. Szinte mindenki több hónapra jött, így későn feküdtek, dél körül keltek, délután kis városnézés, aztán éjszaka meg mulatozás. Még egy veszélyforrásra derült fény, amire nem is gondoltam korábban, reggel az egyik brit lány mutatta, hogy valami több helyen is megcsípte éjszaka, valószínűleg poloska. Mindent össze-vissza is fújt azonnal. Nekem szerencsém volt. A fürdő is nagyon kulturált volt. 

Internet egész Indiában és Nepálban jól kiépített. Azt hiszem mondhatjuk, hogy ott majdnem mindenki telefonfüggő. Folyamatosan fényképeszkednek, gyakran leszólítják a turistákat is egy közös fénykép erejéig. Wi-fi minden szálláson volt, de még pénzért a Himaláján is bármelyik szálláson lehetett volna internetezni. Hogy ilyen jól ki van építve az internet, az nagy segítség volt számomra esténként, hiszen akkor terveztem meg a következő napi programot, foglaltam szállást vagy éppen repülőre jegyet vettem. 

Navigáció:

Szinte minden turista a maps.me alkalmazást használta Indiában és Nepálban is, legalábbis akikkel én találkoztam. Én csak az út vége felé töltöttem le a telefonomra és kezdtem el használni ezt az alkalmazást, ha jól emlékszem Katmanduban jártam már akkor. Addig a lonely planet térképei alapján próbáltam eligazodni. Így sokszor meg kellett kérdeznem a helyiektől, hogy jó irányba megyek e, de így viszonylag könnyen lehetett kapcsolatot teremteni a helyi emberekkel, hiszen az Indiaiak nagyon kedves és segítőkész emberek. Valamilyen navigációs alkalmazás használatának előnye, hogy lecsökkenti az esélyét az eltévedésnek. Illetve arra is kitűnően alkalmas, hogy ha valamilyen járműben ülsz, tudod kontrollálni, hogy tényleg jó irányba megy e a jármű, nem pedig éppen elrabolni készülnek :)

Múzeumok, látnivalók:

Úgy terveztem, hogy még az érkezés napján megnézek egy-két múzeumot Új-Delhiben és talán másnap reggel is még belefér valami, aztán délután irány Rishikhes. Ehhez képest csak délután egytől lehetett beköltözni a szállásra, így hát a szállás közösségi részén várakoztam, interneteztem és hát igen, be is szundítottam kicsit, hiszen éjjel nem sokat aludtam. Beköltöztem, kicsit rendbetettem magam és elindultam a Vörös Erőd felé, ami az indiai függetlenség egy szimbolikus építménye, hiszen korábban a brit zászló lobogott rajta, ma meg az indiai. Gondoltam gyalog megyek. Jól tettem, nagyon sok benyomást szereztem így a helyi viszonyokról. Jó volt sétálni a hosszú utazás után. Azt kell tudni az indiai múzeumokkal és látnivalókkal kapcsolatban úgy általában, hogy az indiaiak nagyon sokan vannak, így hát minden múzeumnál hosszú sorok vannak. Ezért találták ki, hogy a turistáknak külön pénztár van mindenhol, így nem kell sorban állni. Igaz a belépő árak minimum tízszer, de a legtöbb helyen húszszor drágábbak, mint a helyieknek. Igaz ezzel a múzeumokba belépéskor is a sor elejére lehet menni. Így nem lesz egész napos program egy múzeum meglátogatása.

Így aznap csak a Vörös Erődöt néztem meg. 

20170314_142412.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsomborutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr1712790400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása