1. Bevezetés / India-Nepál 2017
2017. augusztus 22. írta: zsomboor

1. Bevezetés / India-Nepál 2017

Kedves Olvasó!

Az élet úgy hozta, hogy volt szerencsém eljutni 2017 tavaszán Indiába és Nepálba. Most már elárulhatom, nem igazán tudtam hová is megyek tulajdonképpen... Az első néhány napot leszámítva nem volt konkrét elképzelésem mit is fogok csinálni, hová fogok menni. Persze próbáltam a lehetséges látnivalóknak utánanézni, de alapvetően a kinti megérzéseimre bíztam magam. Főleg azután, hogy néhány héttel az indulás előtt derült ki számomra, hogy nem is olyan egyszerű az utazás Indián belül, mert például a vonatjegyeket már hónapokkal az utazás előtt lefoglalják, busszal pedig az utak állapota miatt hosszabb távot megtenni lehetetlen. Így ugyanúgy benne volt a pakliban, hogy három és fél hétig leülök valahol és "meditálok", de az is, hogy meg se állok, s megyek folyamatosan az egyik helyről a másikra. Egyedül indultam neki az útnak, hiszen az utazás ötletének felmerülésétől alig több, mint 3 hónap telt el annak megvalósulásáig, és ennyi idő alatt lehetetlen volt útitársat találni egy ilyen hosszú útra, de valójában nem is nagyon akartam útitársat... Hiszen kicsit talán arról is szólt ez az út számomra, hogy mennyire tudok helytállni egymagam egy teljesen idegen környezetben. Mindenesetre úgy voltam vele, ha nagyon nem sikerülne boldogulnom és feltalálnom magam, akkor bezárkózom három és fél hétre egy szállodai szobába, majd a hazaindulás napján bepattanok egy taxiba és uzsgyi haza. Itthon meg úgyis azt mesélek, amit akarok, az internetről pedig úgyis számtalan képet tudok letölteni :) De ez csak a vészterv volt, szerencsére egészen másképpen végződött az út...

Végül is úgy alakult, hogy egyfajta zarándok út lett az én kis utacskámból. Számtalan hindu és buddhista szent helyen jártam. Nagyon sok kedves emberrel találkoztam és nagyon sok fantasztikus élményben volt részem. Ezen út során szerzett élményeimet szeretném most veled is megosztani! Remélem sikerül élvezetesen megírnom az ottani kalandjaimat! S bár nem elsődleges célom hasznos információkat és tanácsokat adni az utazni készülőknek, de egészen biztosan sok ilyen információt is talál benne az olvasó. Már csak azért sem lehet ilyen célom, hiszen én csak egészen kis részén voltam Indiának, s élményeim és tapasztalataim amúgy is, mint mindenki másé, szubjektívek :)

Íme egy vázlatos térkép az útvonalról:

A sárga vonal repülő utat jelent, mivel bár nem vagyok oda a repülésért, de különböző okok miatt mégis a Katmandu-Új-Delhi repülőutat választottam, de erről majd később..

Megvalósult útvonal:

  • Indulás 2017. március 13 (hétfő) Budapest - Új-Delhi 1 nap
  • Alkalmazkodás és városnézés Új-Delhiben 1 nap
  • Risikés 5 nap
  • Váránaszi 3 nap
  • Bodh-Gaja 2 nap
  • Utazás Nepálba 1 nap
  • Pokhara 1 nap
  • Himalájában túrázás - Annapurna alaptábor 6 nap
  • Katmandu és környéke 3 nap (odaúttal együtt)
  • Katmandu-Új-Delhi repülőút és városnézés 1 nap
  • Hazaút 2017. április 6 (csütörtök) Új-Delhi - Budapest 1 nap

 

Költségvetés:

Ez egy olyan téma, ami mindenkit érdekel. :) Forintra pontos elszámolás nem készült, de az össz költés 350-380 ezer forint között állt meg, amiben minden az úthoz kapcsolódó költség szerepel (oltások - kb 15 e forint, vízum - ha jól emlékszem 26 e forint, biztosítás (extrém sport biztosítás főként a Himalája miatt) - majdnem 30 e forint, repülőjegy - 142 e forint stb.) Hátizsákos út volt, nem éltem nagy lábon, viszont sokat utaztam, sok helyen voltam, sok belépőjegyet vettem és 25 napig tartott ez a kaland.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsomborutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr9012771762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása